perjantai 21. kesäkuuta 2013

Oi ja voi

Ehkä muistat vielä nämä sukat?



Kirjoitin näistä kultalankasukista 3. päivä toukokuuta, jolloin sukat valmistuivat. Epäilin "Sukka"-langan kestävyyttä sukkina ja päätinkin testata asiaa. Sukkien valmistumisesta lähtien olen käyttänyt niitä päivittäin tähän minulle tyypilliseen tapaan: 

Tulen kotiin, riisun kengät ja sukat ja vaihdan jalkaan villasukat. Sitten tassuttelen kotosalla (kesät-talvet) villasukissani kunnes juuri ennen nukkuman menoa potkaisen sukat pois. Aamulla kiskon ensimmäisenä sukat takaisin jalkaani kunnes on aika lähteä ulos ovesta.

Kuusi viikkoa ja viisi päivää, sekä neljä hellävaraista käsinpesua myöhemmin oli kestävyystestin tulos tämä:



Hopeasäikeen Sukka -lanka (100% superwash BFL) ei ole tehty ainakaan minun sukankulutustani kestäväksi. Harmi, sillä lanka oli sukkina aivan ihanan tuntuinen.


7 kommenttia:

  1. Voi itku : ( Osaatko sä parsia ? Mulla on vähän hakusessa se taito mutta pitäisi kyllä opetella kunnolla. Nuo on niin nätit sukat että ainakin voisi olla motivaatiota yrittää. Hyvät fiilikset nyt kuitenkin juhannuksellesi, Blogikamu : )

    VastaaPoista
  2. Ei yllättänyt ollenkaan kestävyystestin tulos. Neljännes on oltava nylonia, että sukat kestävät minun kävelytyylilläni. En käsitä, miten kenelläkään kestää 100% villa sukissa.

    VastaaPoista
  3. Ääk, karmeat reiät! Mutta parsithan sä ne? Kyllä ne täytyy ainakin kerran parsia, niin nätit ovat.

    VastaaPoista
  4. amuk ja Tiina: minulla on jopa perintökalleutena hieno puinen parsimissieni, mutta pitää nolona tunnustaa etten osaa parsia, enkä oikeastaan halua edes opetella...

    Judiuni: en yllättynyt tuloksesta minäkään, mutta pakko oli kokeilla. Kun langan nimi kerran on "Sukka", niin eikö voisi olettaa, että siitä on nimenomaan tarkoitus neuloa sukkia? Ja varovaisesti voi toivoa, että sukat myös kuin ihmeen kaupalla kestäisivät kulutusta... :)

    VastaaPoista
  5. Minulla eivät tahdo edes sekoitesukkalangat kestää aina käytössä, joten olen siirtänyt suosiolla nämä ihanaiset 100-prosenttiset villalangat huivilankalaatikkoon. Minkä takia siihen langan nimeen täytyykin laittaa se "sukka"- sana. No, unisukkina saattaisivat kestää.

    VastaaPoista
  6. Vai noin niille sitten kävi, höh. Minuakin hämmentää, kun moni 100% BFL-vyyhti on nimeltään "sukka" tai vähintään löytyy merkintä "sock weight". Ja sitten eivät kestäkään sellaisiksi kudottuina.

    VastaaPoista
  7. Voi ei, apua. Ikävääkin ikävämpi yllätys. :(

    VastaaPoista